Školení v Skliku: jak založit, spravovat a optimalizovat kampaně

Andrea Berniová, 20. 3. 2013

Začátkem března se v sídle společnosti Seznam.cz na pražském Andělu konalo školení Skliku, kterého jsem se zúčastnila i já. Týkalo se zakládání, správy a optimalizace kampaní a bylo zaměřené spíše na začátečníky, kteří ale znají alespoň základy PPC. Přednášeli nám Ondřej Lukas a David Velechovský. Všichni účastníci školení obdrželi vytištěné a svázané materiály s dostatkem místa pro poznámky a také červenou propisku s logem Seznam.cz.

Nejprve byla řeč o tom, kde se Sklik vlastně zobrazuje, tedy kde jeho inzeráty najdeme ve vyhledávání a v obsahové síti. V první části školení jsme se zaměřili na kampaně ve vyhledávání. Zjistili jsme, jak by měla vypadat struktura PPC kampaní a pro jaké supiny slov má smysl vytvářet samostatné reklamní sestavy. Dozvěděli jsme se, že při hledání nových klíčových slov nám mimo jiné může pomoci nástroj Návrh klíčových slov, ale také našeptávač Seznamu. Nezapomnělo se ani na inzeráty: co dělat, co nedělat, jak by měl inzerát vypadat a jak ho lépe zviditelnit. Následovala část zaměřená na konverze.

Nebyli jsme ochuzeni ani o informace o pokročilých funkcích Skliku. Patří mezi ně regionální cílení, časové plánování, export a import kampaní či rozšíření inzerátu o adresu.

Kampaně je také potřeba optimalizovat. Zjistili jsme, co optimalizace kampaní obnáší, jak můžeme zlepšit konverzní metriky a co má vliv na skóre kvality v Skliku. Následoval úvod do práce s rozpočty.

Druhá část školení se zaměřila na obsahové kampaně v Skliku. Dozvěděli jsme se, jaké weby patří do obsahové sítě Seznam.cz a také, čím se řídí distribuce inzerátů po obsahové síti. Mluvilo se i o cílení obsahových kampaní a o volbě klíčových slov a vlastních umístění. Na programu byly také inzeráty pro obsahovou síť a bannery v Skliku. V závěru jsme se dostali k tomu, jak prezentovat obsahové kampaně klientům.

Komentáře nejsou povoleny.