Aňa Vandělíková, 15. 12. 2011
Ad Group
Sestava – v každé kampani jsou sestavy (hierarchicky nižší úrovně kampaně), které vám umožní lépe třídit klíčová slova a inzeráty – každá kampaň má své sestavy, každá sestava má svá klíčová slova, negativa a inzeráty.
Ads
Inzeráty, které se budou zobrazovat na požadovaných stránkách nebo ve vyhledávání.
Audiences
Demografické skupiny, které sdílí určité rysy; např. věk, příjem, pohlaví.
Avg. Pos.
Průměrná pozice – vyjadřuje, kolikátý v pořadí byl inzerát zobrazen.
Broad
Volná shoda klíčového slova. Na klíčové slovo v této shodě se zobrazí vyhledávací dotazy stejné, podobné (s přidáním slov před, za nebo mezi) nebo synonymní. Pokud je vaše KW „tabulka čokolády“ ve volné shodě můžou být následující sousloví: „tabulka lahodné čokolády“, „velká tabulka mléčné čokolády levně“; ale také „balení čokolády“ atd.
Budget
Rozpočet
Campaign
Kampaň. Obsahuje sestavy, klíčová slova a inzeráty. Lze zvolit různá nastavení.
Clicks
Prokliky – počet prokliků inzerátu.
Content Network
Obsahová síť je síť webových stránek partnerské sítě Googlu, kde se reklama zobrazuje (bez vyhledávání).
Conversion
Konverze. Jedná se o akt, který zákazník na vašich stránkách provede. Může to být nákup, zjišťování informací, vyplnění formuláře pro zasílání novinek na mail atd.
Conversion rate
Konverzní poměr, míra konverze – údaj, který ukazuje v procentech, z kolika návštěvníků stránek se stali zákazníci.
Cost
Cena, kterou jste za prokliky zaplatili (zaplatíte).
CPC
Cena za proklik.
CPO
Cost per order – Cena za objednávku.
CPM
Cena za zobrazení – platíte za 1000 zobrazení.
CTR
Míra prokliku. Podíl prokliky/zobrazení v procentech, ukazuje na úspěšnost klíčového slova.
Destination URL
Adresa, na kterou se po prokliknutí opravdu dostanete.
Display URL
Adresa, která se zobrazí v inzerátu (neměla by obsahovat „http://www.“) Příklad: VaseAuto.cz
Exact
Přesná shoda klíčového slova. Vyhledávaná slova souhlasí přesně s klíčovým slovem – nic není mezi ani před ani za nimi. Pokud je vaše klíčové slovo „tabulka čokolády“ v přesné shodě, může být vyhledávané slovo pouze „tabulka čokolády“.
First page bid
Odhad pro první stránku. Tato hodnota vyjadřuje, jaké CPC byste měli nastavit, když se chcete zobrazovat na první stránce vyhledávání. Odhad je závislý na Skóre Kvality klíčového slova.
Impressions
Počet zobrazení vaší reklamy.
Keyword
Klíčové slovo. Funguje následovně: pokud se vaše klíčové slovo bude shodovat se slovem, které se zadá do vyhledávače, zobrazí se vaše reklama. Záleží na typu shody.
Landing page
Stránka, kde návštěvník „přistane“ po kliknutí na inzerát. (Je to to samé jako Destination URL).
Location Extensions
Přídatná informace, rozšiřují standardní textový inzerát o jeden řádek s vaší adresou – objevuje se jak ve vyhledávači Google, tak v Google Maps.
Many-Per-Click
Způsob započítávání konverzí – pokud návštěvník klikne na inzerát a provede konverzi/více konverzí, započítávají se všechny konverze, které provede.
My Client Centre
Klientské centrum, které umožňuje správu více účtů najednou.
Negative
Negativní klíčová slova fungují přesně opačně než klíčová slova – na negativa se reklamy nezobrazují. Slouží k tomu, abyste zacílili co nejpřesněji na potenciálního zákazníka. Shody u nich fungují jako u klíčových slov.
One-Per-Click
Způsob započítávání konverzí – pokud návštěvník klikne na inzerát a provede konverzi/více konverzí, započítává se vždy jen jedna.
Phone Extensions
Přídatná informace – rozšiřují standardní textový inzerát o jeden řádek s vaším telefonním číslem – pokud zákazník vlastní mobilní telefon s internetovým připojením, může po kliknutí na inzerát vytočit uvedené tel. číslo.
Phrase
Frázová shoda klíčového slova. Na klíčové slovo v této shodě se zobrazí vyhledávací dotazy stejné nebo podobné (s přidáním slov před nebo za, nikoli mezi). Pokud je vaše KW „tabulka čokolády“, ve frázové shodě může být vyhledávané slovo např. „levná tabulka čokolády“ nebo “ tabulka čokolády v dárkovém balení“.
Placement
Sítě/stránky, kde se bude vaše obsahová reklama zobrazovat. Stránka musí být partnerskou stránkou Google.
Placement Report
Druh reportu, který vám umožní sledovat, na kterých partnerských stránkách Googlu se vaše reklama zobrazuje.
Quality Score
Skóre kvality – hodnota, která vyjadřuje kvalitu (explicitnost, konkrétnost, relevatnost) vašeho klíčového slova na škále 1-10. 1 je nejhorší, 10 nejlepší.
Regional Targeting
Cílení na určité regiony – slouží například pro prodejce, které prodávají určité zboží v určité oblasti (např. když prodáváte domy v Liberci, zacílíte reklamu jen na Liberec a blízké okolí, takže Pražanům nebo Brňanům se reklama zobrazovat nebude).
Relevance
Relevance v podstatě ukazuje kvalitu inzerátu/klíčového slova – ukazuje užitečnost informace pro uživatele.
Report
Zpráva, kde se vám ukáží různé statistiky vaší kampaně. Existuje několik druhů.
Search Network
Vyhledávací síť – zde se vaše reklama bude zobrazovat po zadání určitých klíčových slov do vyhledávače.
Segment
Rozdělí vám data například po dnech nebo hodinách za jednotlivou kampaň. Naleznete na záložce Kampaně/Campaigns.
SEM
Search engine marketing – marketing ve vyhledávačích – forma online reklamy, která je zaměřená na propagaci a zvyšování viditelnosti a známosti stránek a tudíž i zvyšování jejich návštěvnosti.
SEO
Search Engine Optimization – optimalizace pro vyhledávače – pracovní postup úpravy a vytváření stránek tak, aby se jejich forma a obsah daly zpracovat v internetových vyhledávačích za účelem co nejpřesněji zacílit na potenciálního zákazníka.
Sitelinks
Hypertextový odkaz, který přesměruje na webové stránky. Přidat můžete až 10 linků, ale zobrazí se jen 4. Zobrazují se pod inzerátem, můžete si je libovolně nazvat. Vidět jsou pouze na horních 3 pozicích placené reklamy. Naleznete na záložce Rozšíření Reklam/Ad Extensions.
Search terms performance
Druh reportu, kde zjistíte, která klíčová lidé vyhledávají a na která se vaše reklama zobrazuje. Ta pak můžete přidat jako nová klíčová slova, nebo je vyloučit jako negativní slova.
Tagování
Způsob označování zdrojů provozu tak, aby se zobrazovaly v Google Analytics – díky němu uvidíte např. z jaké sestavy nebo inzerátu provoz pochází. V Adwords si při propojení s Google Analytics můžete zvolit variantu autotaggingu a Adwords bude taggovat za vás.