Vánoce přicházejí. Co to znamená pro kampaně?

Andrea Berniová, 21. 11. 2013

Na návštěvu do B2B Group nedávno až z Dublinu přijel Jan Vohryzek ze společnosti Google. Mimo jiné nám také poradil, co dělat s kampaněmi v předvánočním období. Víte, jak ještě před Vánoci své kampaně co nejvíce vylepšit?

Velká část zákazníků nakupuje vánoční dárky s předstihem – tedy už v listopadu. Rozhodně tedy není brzo na úpravu kampaní za účelem většího zásahu v předvánočním období. Přesto bychom ale neměli zapomínat na zákazníky, kteří shánějí dárky na poslední chvíli – také jich totiž není málo.

Kampaně neomezujte nízkými rozpočty

Chytrým tahem bude navýšení denních rozpočtů kampaní. Před Vánoci totiž roste nejen množství prodaného zboží, ale zvyšuje se i objem vyhledávání na internetu. Zájem uživatelů o vánoční nákupy vrcholí, proto by kampaně neměly být omezovány nízkým rozpočtem. Můžete tak totiž snadno přijít o spoustu zákazníků, kterým se vaše reklama kvůli vyčerpanému rozpočtu ani nezobrazila. Pro co nejlepší pokrytí předvánoční poptávky je tedy dobré zvýšit denní rozpočty a kontrolovat jejich vyčerpávání.

Zatímco před vánočními svátky zájem o nákupy stoupá, v období svátků dochází k jeho výraznému poklesu. To ale neznamená, že je čas snížit rozpočty a přestat se kampaním věnovat. Po Novém roce se totiž zájem o nákupy obnovuje díky povánočním slevám, které zákazníci vyhledávají.

PLA, DSA a RLSA – co s nimi?

Jan Vohryzek z Google představil pět kroků, které před Vánoci pomohou k lepší efektivitě AdWords kampaní. Prvním krokem je optimalizace PLA kampaní (Product Listing Ads) a jejich rozběhnutí na plné obrátky. Vyplatí se zvýšit CPC u strategických cílů – čím konkrétnější cíl, tím vyšší by měla být nabídka. Vyplatí se pravidelně kontrolovat kvalitu dat v Google Merchant Center. Jedna ze sestav by měla cílit na všechny produkty. A samozřejmostí je procházení vyhledávacích dotazů a vylučování těch nerelevantních.

Je třeba se věnovat také DSA kampaním (to jsou kampaně pro dynamické reklamy ve vyhledávání). Automatický cíl „celá stránka“ by měl být vytvořený a zapnutý. Dále pomůže vytvoření nových cílů a také vyloučení produktů, které nejsou skladem – to je v důležité právě v období kolem Vánoc.

Vyplatí se také využít dynamický remarketing a přidávat a optimalizovat remarketingové listy pro vyhledávání (Remarketing Lists for Search Ads – RLSA). U uživatele, který už vaši stránku viděl a zná vaše produkty, je konverze pravděpodobnější. RLSA má téměř o polovinu nižší CPA (cena za akvizici) než je průměr vyhledávacích kampaní.

U kampaní v dynamickém remarketingu bychom před vánočními svátky měli navýšit rozpočty a CPC. Můžeme také využít optimalizátoru konverzí a eCPC (rozšířená cena za proklik). Pokud prodloužíme platnost remarketingového seznamu, dáme zákazníkům více času na provedení konverze. Za zkoušku stojí dynamické textové inzeráty jako doplněk k bannerům. Oproti bannerům mají dynamické inzeráty vyšší míru konverze a nižší CPA. Vyplatí se používat všechny velikosti bannerů, které AdWords podporuje a také optimalizovat rotaci reklam se zaměřením na konverze. Další možností je zapnutí dynamické kampaně v kontextu.

Neměli bychom zapomínat ani na to, že zákazníci vybírají vánoční dárky nejen na počítači, ale i v mobilu. A i když nenakoupí přímo z mobilu, často dárek na mobilu vybírají a pak ho nakoupí přes počítač. Proto se vyplatí používat reklamy optimalizované pro mobilní zařízení. V contentových kampaních by neměl chybět mobilní banner o rozměrech 320×50 pix. Další možností je rozšíření o volání a rozšíření o aplikaci.

Znáte Curated Collections ad?

Jan Vohryzek nám také představil nový formát grafických reklam patřící k tzv. Engagement ads neboli interaktivním reklamám. Jde o formát s názvem Curated Collections ad. Tento reklamní formát se může stát ideálním doplňkem reklam s produktovými informacemi. Curated Collections ad se nejprve zobrazí jako klasický banner. Když na něm uživatel 3 podrží ukazatel myši, rozbalí se nabídka jednotlivých produktů spolu s jejich fotografiemi, názvy a cenami. Pro používání tohoto formátu potřebujete Google Merchant Center. Banner totiž po rozbalení ukáže produkty z feedu. Platba probíhá formou CPE (Cost Per Engagement), platí se tedy za aktivitu uživatele – v tomto případě za rozbalení banneru.

Komentáře nejsou povoleny.